آبشارهای استان گلستان


آبشار کبودوال: این آبشار در 4 کیلومتری جنوب شهرستان علی‌آباد کتول و در عمق دره‌ای از جنگل‌های انبوه قرار دارد. آب این آبشار که از چشمه‌های جنوبی ارتفاعات تشکیل شده است، زلال و شفاف و قابل آشامیدن می‌باشد. این آبشار یکی از مهم‌ترین تفرجگاه‌ها استان محسوب می‌شود و از تنوع گونه‌های گیاهی و چشمه‌های فراوان برخوردار است. این آبشار در فصول بهار و تابستان محل تفریح انبوه زیادی از مردم منطقه و گردشگران و طبیعت‌دوستان می‌باشد.

آبشار گلستان: آبشار گلستان در بالادست گردشگاه آبشار در پارک ملی گلستان واقع شده است. ارتفاع آبشار حدود 19/5 متر و دارای آب همیشگی است.

آبشار زيارت :اين آبشار در 18 كيلومتری شهر گرگان و در 5 كيلومتری جنوب روستای زيارت واقع شده است. آبشار زيارت در مسير يكی از شعبات فرعی رودخانه خاصه رود قرار دارد. اين رود از ارتفاع حدود 16 متری به داخل حوضچه‌ای می‌ريزد. اين آبشار در فصول بهار و تابستان محل بازديد و گردش مردم منطقه و ساير نقاط كشور است.

آبشار رنگو :آبشار رنگو در 6 كيلومتری جنوب غربی شهرستان گرگان واقع شده است. اين آبشار كه بستری نيم دايره‌ای شكل دارد، شامل يک محل ريزش اصلی و چند محل ريزش فرعی است و حدود 7 متر ارتفاع دارد. با توجه به وضعيت و نمای زيبای آبشار و وجود تنوع پوشش گياهی در پيرامون آن و برخورداری از هوای خنک و لطيف، يكی از جاذبه‌های طبيعی استان محسوب می‌شود.

آبشارهای شیرآباد: آب این آبشارها که با درخشندگی و شکوه خاصی از ارتفاع زیاد به داخل استخرهای پایین‌دست فرو می‌ریزند، به‌عنوان عنصر ممتاز طبیعی به‌شمار می‌آیند و قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای را برای جذب جهانگردان و محققان ایرانی و خارجی فراهم آورده است. امروزه این مجموعه آبشارها مورد توجه زیادی قرار گرفته است. مجموعه غار و آبشارهای شیرآباد به‌عنوان یک اثر طبیعی ملی به سازمان حفاظت محیط زیست معرفی شده است. غار و آبشار‌های شیرآباد در شهرستان رامیان و در نزدیکی شهر خان‌ببین واقع شده‌اند. از خان‌ببین به روستای شیرآباد حدود 5 کیلومتر به سمت جنوب راه می‌باشد. بعد از روستای شیرآباد و گذشت 3 کیلومتر از جاده آسفالته، راه مالرویی وجود دارد که به سمت آبشارها پیش می‌رود. آبشار اول 25 متر ارتفاع و 81 متر عمق و آبشار دوم آن 12 متر ارتفاع و 80 متر عمق دارد و به عنوان و عروس آبشارهای منطقه نیز شناخته می‌شود. آبشار‌های شیرآباد همه ساله تعداد بی‌شماری از مسافران و علاقه‌مندان طبیعت را به سوی خود جذب می‌کنند.

  



آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:

برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:

بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: